«The Power of Journalism» er en konferanse som Z Event har utviklet i samarbeid med Schibsted. Schibsted er et av Nordens største mediehus med Aftenposten, VG, BT, Stavanger Aftenblad, E24, SvD, Omni og Svenska Dagbladet i sin portefølje.

«The Power of Journalism» samler alle journalister som har jobbet med de store og viktige sakene fra det siste året og løfter frem samfunnsansvaret og rollen pressen har for å avdekke store saker.

Konferansen er nøye designet for å fremme innovativ kompetansedeling på tvers av redaksjoner, styrke nasjonalt og internasjonalt samarbeid og fremme undersøkende journalistikk. Et stort antall foredragsholdere er involverte fra scenen med støtte fra Z Events tekniske gjennomføringsteam, tett fulgt opp med presentasjoner og filmer for å bygge opp historiene.

På kvelden arrangeres det en award med hedring av de beste journalistiske bidragene det siste året. Det legges vekt på teknologiske trender, nyskapende journalistikk og nye tilnærminger for å styrke journalistenes verktøykasse.

Designet for «The Power of Journalism» er utarbeidet av Z Event og brukes i markedsføring og som branding. Den visuelle tråden gikk igjen i alle branding, i scenevisning og ikke minst i alt som ble presentert fra scenen.